Rozpoczęło się układanie nawierzchni asfaltowej na budowie obwodnicy Pradeł w ciągu drogi krajowej nr 78. Obecny poziom zaawansowania prac wynosi 10 proc.
Nowa trasa będzie przedłużeniem budowanej obwodnicy Kroczyc, tworząc kolejny etap nowego przebiegu DK78 między Siewierzem a Szczekocinami. W sumie obejmuje on blisko 50 km nowej infrastruktury drogowej. Pozwoli ominąć tereny zurbanizowane, zwiększając bezpieczeństwo i przepustowość połączeń z A1, DK11 i w przyszłości z trasą S11.
Dobre warunki atmosferyczne pozwoliły na ułożenie pierwszej warstwy podbudowy asfaltowej na dojeździe do ronda w Pradłach na przecięciu ze starodrożem DK78.
- Wykonaliśmy warstwę wiążącą. Obecnie układamy warstwy podbudowy bezpośrednio na rondzie. Do tej pory ułożyliśmy ponad 1,2 tys. ton mieszanki mineralno-asfaltowej. Układanie nawierzchni na rondzie powinno zakończyć się w sierpniu br. W przypadku braku nieprzewidzianych okoliczności budowę ronda zakończymy w listopadzie tego roku. Kolejne odcinki obwodnicy będą asfaltowane zgodnie z harmonogramem robót, aż do zakończenia inwestycji - informuje GDDKiA.
Wykonawcą inwestycji jest firma NDI z Sopotu, która wyceniła koszt budowy trasy o długości 2,3 km na 64,9 mln zł. Prace budowlane ruszyły pod koniec stycznia 2025 r. Zgodnie z umową zakończenie budowy planowane jest na marzec 2027 r., a obecny poziom zaawansowania prac wynosi 10 proc.
- Zadbamy o przyrodę, budując dedykowane urządzenia ochronne, przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne, przeciwolśnieniowe oraz ogrodzenia ochronno-naprowadzające dla płazów. System odwodnienia drogi krajowej i jezdni dodatkowych będzie wyposażony w zbiorniki retencyjne i urządzenia podczyszczające wody opadowe i roztopowe. Całość dopełni nasadzenie zieleni ochronnej i naprowadzającej - informuje GDDKiA.
Zakres inwestycji
• realizacja 2,3 km jednojezdniowej drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) z dwoma pasami ruchu, • budowa ronda, czterech obiektów inżynierskich, dróg dojazdowych, ciągów pieszych i pieszo-rowerowych, • wykonanie zjazdów, kanałów technologicznych, oświetlenia drogowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD).
Parametry techniczne
• liczba jezdni i pasów ruchu: 1x2 • szerokość pasa ruchu: 3,5 m • szerokość poboczy: 1,5 m • obciążenie: 11,5 t/oś
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.